reklama

Operný Barack Obama príde na Slovensko

S nekorunovaným americkým kráľom belcanta  Lawrencom „Larrym" Brownleem som sa nedávno stretol vo Viedni a musím povedať, že z nášho stretnutia žijem dodnes. Človek sa od opery postupne presunie k témam, pri ktorých pochopí, prečo je tento nevysoký Afroameričan na internetových fórach považovaný za umelecký ekvivalent  amerického prezidenta Barracka Obamu. V júni zavíta do Bratislavy, Košíc a Prahy, aby predviedol najkrajšie skvosty svojho obľúbeného belcanto repertoáru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Lawrence Brownlee v Rossiniho opere La Cenerentola (Metropolitan Opera New York)
Lawrence Brownlee v Rossiniho opere La Cenerentola (Metropolitan Opera New York) (zdroj: Ken Howard)

Larry pri porovnávaní svojho zázračne naplneného „amerického sna" s tým Obamovým reaguje skromne: „Je to pre mňa najmä obrovský kompliment. Príbeh Baracka Obamu je pre mňa neuveriteľne inšpirujúci, tak ako pre milióny iných Afroameričanov."

Brownlee nie je prvým operným spevákom tmavej pleti, ktorý sa presadil v najprestížnejších operných domoch, je však stále jeden z mála. Od roku 2001, keď na tretí pokus zvíťazil v celonárodnej súťaži Metropolitan Opera National Council Auditions, získava jedno operné ocenenie za druhým. S neskutočnou gráciou spieva titulné postavy v najvyberanejších operných domoch La Scalou a Metropolitnou operou počnúc a spolu s Juanom Diegom Flórezom, ktorý sa slovenskému publiku predstavil pred rokom, je považovaný za najlepšieho súčasného belcanto tenora na svete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cesta na vrchol však nebola jednoduchá a to aj napriek víťazstvu v spomínanej prestížnej súťaži, o ktorej laureátov sa bijú operní promotéri po celom svete. Lawrence Brownlee si niekoľkokrát vypočul bezcitnú prognózu o tom, že je síce vynikajúco hlasovo disponovaný, no predsa len Afroameričan nízkeho vzrastu, a preto je odsúdený na spievanie vedľajších postáv na menej významných operných javiskách. Skeptici jedným dychom dodávali: „O tom, ako by mala vyzerať postava milovníka v opere Rossiniho alebo Donizettiho, máme úplne inú predstavu!"

Večne usmiaty a pozitívne naladený Larry má na vec iný názor: „Keď ma ľudia vidia, možno si myslia: 'Nie som istý, či takto vyzerá princ, alebo gróf. ' Ja sa však snažím zaujať spevom. Ide mi o to, aby divák vnímal moje umenie. A často po predstavení počujem: taký má byť Gróf, Tamino.... Vtedy viem, že sa mi to podarilo!"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Môžem schudnúť, pribrať, usmievať sa a smútiť, ale nechcite po mne, aby som bol biely... „

A dodáva: „Treba si veriť. Veriť svojmu talentu, veriť, že ste jedinečný. Toto je spôsob akým sa môžete pobiť o svoju príležitosť. Môžem pracovať na svojom speve, na reči, v ktorej spievam, na hereckom prejave. Dokonca som za posledné dva roky schudol 15 kilogramov. Nikdy však nebudem vyšší, ani biely.

Jedna vec je ale takmer istá. Ak raz niekto o súčasnom americkom prezidentovi skomponuje operu, jeho ideálny predstaviteľ je už nájdený. Onedlho sa o jeho fenomenálnych speváckych kvalitách budeme môcť presvedčiť aj naživo.

Daniel Rabina

Daniel Rabina

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rodený nadšenec. Nadšenec opery, športu, novodobej česko-slovenskej histórie a hlavne, keď okolnosti dožičia, aj zdravého rozumu. To sú moje témy. Čo viac dodať? Hádam iba toľko, že momentálne pracujem na Centre marketingu v Slovenskom národnom divadle. Budem vďačný za akúkoľvek spätnú väzbu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu